NY BLOGG - felicialeinoneen.blogg.se

Varför är nej ett så svårt och starkt ord?

Kategori: EVERYTHING

Varför ska det vara så svårt att säga nej? Jag har på allvar svårt att säga nej…  det är verkligen fuck me… Jag måste bli bättre på att säga nej!

Men heter man Felicia är man feg eller seg… Men nej, jag är inte seg! Höru de? Jag är inte seg… Klart det oftast kan bli jobbigt att säga nej första gången till någon men däremot när man väl har kommit in i sig själv antar jag att man kan säga nej till vem som helst, eller?  

Jag har problem att säga nej till mina nära och kära, och även kompisar som inte står mig så nära. Men jag vet inte direkt hur jag ska ändra på det. Ska jag börja säga nej till allt? Eller ska jag bara säga nej till det jag inte känner mig trygg i? Men grejen är… jag vill inte göra någon ledsen eller besviken, det är problemet med mig! Jag är väl för snäll ibland… Vilket kan leda till, jaa.. gud vad kan det leda till? Ledsen? Glad? Arg? Besviken? Trevlig? Snäll? Otrevlig? Lycklig? Olycklig? Vad leder det till?

Jag måste kunna säga nej… Jag märker själv att jag kan må dåligt så fort jag inte har satt stopp för något som kan ha ägt rum länge… t.ex. Att umgås med någon man i själva verket inte vill umgås med men vågar inte säga nej till henne/honom pågrund av att man är feg…Jag vet att det inte är rätt, men vad fan ska jag göra?
Alla vågar inte alltid säga vad man känner och tycker.

Okej, jag är en tjej som vanligtvis vågar säga vad jag tycker och tänker men inte alltid, speciellt om det kommer till nära och kära! Då brukar det bli jobbigt men jag vill inte såra någon kompis.
Men herregud, nu låter det som att jag står och ljuger mina kompisar rakt upp i ansiktet men nej jag ljuger inte. Det är bara svårt att förklara det här! Jag kan bara ha svårt att säga nej till vissa saker!
Men jag vet andra som har svårt att säga nej till sina nära och kära, så det är inte bara jag… haha… klart det inte bara är jag… Men helt enkelt måste jag våga säga nej! Det brukar oftast vara tvärt om, eller?

Pussar  

Kommentarer

  • David säger:

    Känner man sig osäker i något eller otrygg, eller helt enkelt att man inte vill en ska man säga nej direkt. Tänk inte att ordet "nej" sårar någon, det skulle såra ännu mer om de fick veta att du gör något mot din egen vilja, för då får de dåligt samvete etc. Så länge du ändå fortsätter vara dig själv och bara säger nej när det känns som det enda alternativet så kan inget gå fel! :)

    2012-03-04 | 22:27:48
    Bloggadress: http://obviouschild.blogg.se/

Kommentera inlägget här: