NY BLOGG - felicialeinoneen.blogg.se

TJEJER VS KILLAR

Kategori: EVERYTHING

Okej, nu ska jag vara ärlig. Killar tycker vi tjejer är dramatiska och ja, det är vi! Vi ska alltid övertänka när de kommer till killar. Vi har svårt att lita på dem, vi säger oftast fel saker i fel tillfällen, vi ska jämt gnälla på att allt är deras fel och vi ska ständigt överdriva… Så aa, ni är mycket bekvämare och lugnare.

Och om man tänker efter så är de oftast vi tjejer som förstör förhållandet eftersom vi har en tendens till att bli avundsjuk på killen om han är med någon annan eller att vi helt enkelt inte kan lita på honom utan anledning.

Ha-ha, en typisk mening som jag tror alla tjejer har använt någon gång mot en kille är ”Du är så omogen, väx upp!” Och ja, vissa killar utvecklas senare och så är de bara. Men ärligt talat, kanske ska vi tjejer också lära oss att växa upp när det kommer till vårt tänkande. Vi tänker lite för mycket när de väl kommer till boys, t.ex. Gillar han mig? Gillar han inte mig? Gillar han mig som kompis? Eller något mer? Jag förstår mig inte på honom, varför säger han så söta saker till mig? Gillar han mig då? Varför pratar han inte med mig? Varför kollar han inte på mig? Tycker han att jag är jobbig? Varför beter han sig annorlunda i skolan? Varför är han snällare mot mig när vi är själva? Det är han som ska ta första steget! Aha, ni förstår! Vi övertänker.

Så helt ärligt, vi tjejer kanske ska börja ta de lugnt med vårt tänkande, eller var tror ni? Är vi tjejer så mycket bättre än killarna? Eller säger vi bara de för att må bra själva? That’s the question!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: